Navigate / search

Pasiune pentru ceai si design interior – Alina Pescaru, proprietar ceainarie Green Tea

“As avea o dorinta…sa fie din ce in ce mai multi cei carora sa nu le lipsesca ceaiul de pe masa, iar de la masa sa nu le lipseasca oamenii dragi!” Alina Pescaru, proprietar Green Tea

Se pot spune multe lucruri despre Green Tea…ca este una dintre cele mai vechi ceainarii din Bucuresti (cred ca a doua, dupa Rendez Vous), ca are o mansarda superba, cu biblioteca, ca este foarte spatioasa (puteti alege intre Salonul Mare, Salonul Japonez, Salonul Indian, Micul Paris, Gradina – daca nu este iarna si vremea permite), ca are un magazin mare la parter de unde puteti cumpara accesorii de calitate si peste 150 de sortimente de ceai), etc.
Ce as vrea eu sa subliniez referitor la Green Tea este faptul ca odata ce ai intrat, te simti rasfatat de gazde, care sunt foarte amabile si zambitoare. Te simti un musafir special, nu un client oarecare si respiri pasiunea gazdelor pentru ceai si frumos.
Iar intalnirea cu Alina Pescaru a fost o intalnire SPECIALA. Un om sensibil, discret, cu mult bun gust, cu pasiune si pricepe pentru design interior (acum am aflat ca Alina a decorat si cocheta ceainarie ArCuB din Bucuresti).  Si cum omul sfinteste locul, nu-i de mirare ca m-am simtit atat de bine la Green Tea!

Ceainaria Green Tea_1

MyHimalaya: Green Tea este una dintre cele mai vechi ceainarii din Bucuresti. Cum v-a venit ideea de a deschide o ceainarie si in jurul carui concept s-a construit totul?
Alina Pescaru: De obicei, ideile vin din pasiune. Si in cazul meu si al sotului meu, asa a fost. A fost o combinatie de pasiune pentru ceai, locuri linistite si calde in care sa te intalnesti cu prietenii, si in care sa nu se fumeze, cu personal amabil si prietenos.

MyHimalaya: Poveste-ne despre vanzarea de ceai. Aproximativ ce procent din cei care vin in ceainarie cumpara ceai? Stim ca ati deschis si magazinul online http://magazin.greentea.ro.
Alina Pescaru: Majoritatea clientilor nostri sunt bautori si iubitori de ceai, asa ca multi dintre ei, la plecare se opresc in magazin si cumpara ceai si accesorii pentru ceai. Credem ca procentul este undeva in jur de 60 – 70%.
Ca in multe domenii, vanzarile fluctueaza in functie de anotimp si de…sarbatori!
MyHimalaya: Cati vizitatori estimati ca au trecut pragul ceainariei Green Tea in 2013?
Alina Pescaru: In decursul celor sapte ani, estimam ca am avut minimum 100 000 de oaspeti. In anul 2013, aproximativ 14-15 000.

Ceainaria Green Tea_2

MyHimalaya: Green Tea are pentru oaspetii sai – online si offline 150 de tipuri de ceai. Care este cel mai apreciat ceai la Green Tea? Am vazut sectiunea “ceaiuri rare” pe site-ul Green Tea. Povestiti cititorilor MyHimalya despre ele.
Alina Pescaru: Nu am putea spune ca este un singur ceai. Sunt mai multe ceaiurile preferate de catre clientii nostri. In top se afla ceaiurile din amestecuri de fructe: exotice sau ceaiurile cu fructe de padure. De asemenea, ceaiul verde cu iasomie este un ceai consumat adesea atat in ceainarie, cat si comandat in magazinul online si offline. Mai sunt si specialitatile de ceai ( Matcha, Milky oolong), ceaiurile Maté, din America de Sud, dar si cele de plante, cu efect relaxant.

MyHimalaya: Green Tea – o ceainarie, cinci lumi diferite: Salonul Mare, Salonul Japonez, Salonul Indian, Micul Paris, Gradina. Care este povestea fiecarui salon si a gradinii?

Ceainaria Green Tea_3

Alina Pescaru: Ca toate povestile, si povestea noastra este una frumoasa! Prima parte a fost descoperirea casei…Casa aceasta cu arhitectura deosebita, construita in perioada interbelica, asezata intr-un cartier inca plin de parfumul altor vremuri, ne-a inspirat si ne-a ajutat la crearea povestii.
Tot timpul ne-am dorit sa cream lucruri si “lumi” in care ceaiul sa fie “vedeta”. Sa ne lasam dusi cu gandul la locurile in care se bea in mod traditional ceai sau locuri in care majoritatea dintre noi si-ar dori sa mearga.
Si credem ca multi dintre noi ar face oricand, cu placere o vizita in vechiul Paris, ca pentru multi ar fi minunat sa fie purtati cu gandul intr-o calatorie in indepartatele Indii sau in Japonia atat de delicata si atenta cu ritualul ceaiului. Pentru cei mai putin visatori sau dornici de calatorii, dar care isi doresc sa simta oriunde caldura, intimitatea si linistea casei, am gandit Salonul Mare – sufrageria noastra cu pianina si gazda primitoare a  bradutului de sapte Craciunuri incoace.
Iar gradina…de cum am vazut-o, am stiut ca celor 5-6 tufe de trandafiri le vom adauga inca 15-20, ca vor aparea tufe de lavanda mov, bucurie pentru ochi si simturi, dar si pentru gurmanzi, caci in final, florile ei ajung si in deliciosii biscuiti cu lavanda! Gradina este bucuria tuturor, de primavara devreme, cand apar lalelele si narcisele, pana toamna tarziu, cand se umple de frunze si pe noi, de melancolie…

Ceainaria Green Tea_4

MyHimalaya: Ne poti spune cum a evoluat (sau nu) comportamentul oaspetilor vis a vis de obiceiul de a consuma ceai de cand ati deschis ceainaria, pana astazi. Oaspetii Green Tea cunosc detalii despre infuzarea ceaiului, despre cultura ceaiului sau despre beneficiile lui (marea majoritate a lor)?
Alina Pescaru:  Da, evolutia catre consumul de ceai este evidenta. Acum sapte ani nu prea erau ceainarii si prea putina lume era obisnuita cu acest concept. Bineinteles ca si oferta pietei era una foarte slaba, ca o consecinta a consumului scazut. Normal ca romanii nu erau atat de familiarizati cu ceaiul, cum sunt acum, dar erau foarte entuziasmati de ideea de ceainarie si foarte deschisi sa afle detalii despre categoriile de ceai, provenienta, modul de infuzare, etc.
Am avut clienti din prima zi in care am deschis, apoi am fost socati in prima saptamana de cat de multi oameni ne-au trecut pragul, de cat de repede se dusese vestea.
Acum, clientii nostri sunt in mod cert mult mai informati despre diferentele dintre ceaiuri, despre modul specific de infuzare al fiecaruia si de calitatile terapeutice ale multora dintre ele.

Ceainaria Green Tea_5
Ceainaria Green Tea_8

MyHimalaya: Ne-a atras atentia un produs diferit pe site-ul vostru: voucherul cadou personalizat. O idée grozava pentru cadou, dar si pentru incentives. Exista cerere pentru acest produs Green Tea?
Alina Pescaru:  Da, aceasta idee a aparut vazand ca multi dintre cei care veneau in magazin sa cumpere cadouri pentru prieteni, se cam blocau pe undeva, nu stiau ce i-ar placea persoanei respective mai mult sau ce i-ar fi mai util. Si ni s-a parut potrivit sa venim cu acest voucher, cu ajutorul caruia toata lumea este linistita! Cel care ofera face o bucurie, celalalt e fericit ca isi poate alege singur obiectele dorite.
MyHimalaya: Ce gasim la Green Tea si doar la Green Tea?
Alina Pescaru: La GreenTea si doar la GreenTea gasiti O STARE. Si…biscuitii de casa care-s facuti numai pentru noi!

MyHimalaya: Aveti un mesaj pentru proiectul online MyHimalaya dedicat iubitorilor de ceai din Romania?
Alina Pescaru: Proiectul tau este si el o poveste frumoasa! O incercare de evadare din gri si Iucruri obisnuite si dorinta de a experimenta arome, gusturi si a le arata celorlalti ALTERNATIVE. Un mesaj nu am. As avea mai degraba o dorinta…sa fie din ce in ce mai multi cei carora sa nu le lipsesca ceaiul de pe masa, iar de la masa sa nu le lipseasca oamenii dragi!

Ceainaria Green Tea_9
Ceainaria Green Tea_10

Ceainaria Green Tea
Adresa: Str. Dr. Burghelea Nr. 24, Sector 2, Bucuresti
Website: www.greentea.ro
Pentru rezervari: 021 320.93.96  sau  0749.090.202
Varietati ceai: 150 sortimente (negru, verde, alb, galben, oolong, infuzii de plante, infuzii cu fructe, matcha, etc)
Sali Ceainarie si Tematica: Salonul Mare, Salonul Japonez, Salonul Indian, Micul Paris, Gradina
Vanzare ceai si accesorii: in ceainaria din strada Str. Dr. Burghelea si online pe www.magazin.greentea.ro

Lasă un comentariu

name*

email* (not published)

website